HomeVeelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Hanteren jullie een no show beleid?

Ja, wij hanteren een no show beleid. 

Gezien de enorme hoeveelheid mensen die transgenderzorg wensen, zijn wij strikt in het nakomen van afspraken. Bent u verhinderd? Geeft dit minimaal 2 werkdagen van te voren aan ons door. Dan kan er door ons een andere client op uw plaats ingepland worden. Bij afwezigheid zonder tijdig aangeven, brengen wij u telkens € 85 in rekening. Bij 3 keer afwezigheid zonder tijdig aangeven, kunt u niet meer bij ons terecht. Dan schrijven wij u uit en vullen wij uw behandelplaats met een andere client.

Kan ik met een verwijsbrief van mijn huisarts, bij jullie terecht voor psychologische zorg?

Wij nemen alleen clienten in zorg, die het langst op de wachtlijst staan van AUMC(Vumc) en O.O.G. en die persoonlijk door AUMC of O.O.G. benaderd zijn hiervoor. In dat laatste geval is een verwijsbrief nodig van de huisarts, aan Gender Clinic Mental Health, voor specialistische psychologische zorg.
'Vrije instroom' via de huisarts wordt vanwege de beschikbare capaciteit niet in behandeling genomen.

Vrije instroom verwijzingen via de huisarts worden vanwege de beschikbare capaciteit, niet in behandeling genomen. 

Kan ik me bij jullie aanmelden voor het psychologische traject?

Wij nemen alleen clienten in zorg, die het langst op de wachtlijst staan van AUMC(Vumc) en O.O.G. en die persoonlijk door AUMC of O.O.G. benaderd zijn hiervoor. In dat laatste geval is een verwijsbrief nodig van de huisarts, aan Gender Clinic Mental Health, voor specialistische psychologische zorg.
'Vrije instroom' via de huisarts wordt vanwege de beschikbare capaciteit niet in behandeling genomen.

Vrije instroom verwijzingen via de huisarts worden vanwege de beschikbare capaciteit niet meer in behandeling genomen. 

+31(0)88 - 8910019
mentalhealth@genderclinic.nl
Patiëntenportaal