Veelgestelde vragen
Op de veelgestelde vragen-pagina van Gender Clinic vindt u antwoorden op de meest voorkomende vragen over onze zorg. Hier lees je informatie over operaties, afspraken, vergoedingen en meer, zodat u snel duidelijkheid hebt over belangrijke onderwerpen.
Als u al langere tijd rondloopt met het gevoel dat uw genderidentiteit niet overeenkomt met uw biologische geslacht, en u daar hinder van ondervindt, kunt u allereerst naar de huisarts gaan om een verwijzing te vragen naar een psychologenpraktijk op dit vakgebied. Voor meer informatie kijk dan op deze pagina.
De verwijseisen verschillen per label: Mental Health, Endocrinologie en Chirurgie. Voor meer informatie kunt u deze pagina raadplegen.
In 2024 heeft Gender Clinic contracten met alle zorgverzekeraars. De kosten worden direct gedeclareerd en de behandeling valt volledig onder verzekerde zorg, waarbij alleen het eigen risico geldt. Bij geen contract is de zorg 100% vergoed met een restitutiepolis; bij een naturapolis kan er een eigen bijdrage zijn. Voor vragen, neem contact op met uw zorgverzekeraar. Meer informatie vindt u op deze pagina.
Bent u client bij Gender Clinic? Log dan in op uw persoonlijk portaal via deze link: patiëntenportaal.
Bent u mastectomie patient bij Gender Clinic? Lees hier meer over de Caro App.
We streven ernaar u binnen vier weken te bellen. U mag uiteraard altijd zelf contact opnemen of ons mailen via info@genderclinic.nl om te overleggen of we de operatie al voor u kunnen inplannen.
Cliënten die bij ons geopereerd worden, kunnen bezoek ontvangen. Bezoekuren starten standaard om 19:00 uur 's avonds, met de voorkeur voor één bezoeker per bed. Meer informatie over bezoekuren kunt u op deze pagina vinden.
Op de dag van opname mag bij minderjarigen één ouder of verzorger mee de verpleegafdeling op. Voor volwassenen geldt dat u in de wachtkamer afscheid neemt van uw begeleider(s) voordat u naar de verpleegafdeling gaat. Begeleiders mogen dus niet mee de verpleegafdeling op.
Ja, wij hanteren een no-show beleid. Gezien de enorme hoeveelheid mensen die transgenderzorg wensen, zijn wij strikt in het nakomen van afspraken. Als u verhinderd bent, geef dit minstens 2 werkdagen van tevoren door, zodat we een andere cliënt kunnen inplannen. Bij afwezigheid zonder melding rekenen we €85. Na 3 keer afwezigheid zonder melding wordt u uitgeschreven en uw plek wordt aan een andere cliënt gegeven..
Binnen Gender Clinic Endocrinologie leveren we zorg voor clienten vanaf 18 jaar. Daarom willen we clienten ook pas vanaf 18 jaar in ons MDO bespreken. Kijk voor meer informatie voor onze toegangsprocedure op deze pagina.
Helaas kan dat niet. U dient zelf een behandelaar te zoeken in het andere land. Gender Clinic kan een overdrachtsbrief schrijven aan de nieuwe behandelaar. Behandeling aan clienten in het buitenland doen we helaas niet aangezien dit qua bloedonderzoek niet betrouwbaar in te regelen is.